Prezentacija KIA vozila:

- Picanto

- Venga

- cee'd

- cee'd_sw

- pro_cee'd

- Soul

- Sportage

- Sorento

- K2700

Kia Motors



Ususret zelenoj budućnosti

Kia Motors, najstariji korejski proizvođač automobila, odgovorna je i ekološki osviještena tvrtka koja bez poteškoća savladava rizike i izazove 21. stoljeća lansirajući serije novih vozila s inovativnim tehnologijama i odličnim dizajnom te minimalnim štetnim utjecajem na okoliš.

Kia – više od 20 godina u znaku ekologije

Jeste li znali da Kia Motors ima već 20-godišnje iskustvo u razvoju ekoloških vozila? Najstariji korejski proizvođač automobila već 1986. godine lansirao je električnu Bestu za potrebe masovne proizvodnje koja je doživila veliki uspjeh na korejskom tržištu. Tijekom godina Kia je ostala korejski pionir u proizvodnji električnih i hibridnih vozila te vozila s pogon na vodik. Sukladno direktivama EU o teškim metalima već 2003. godine Kia je prestala u proizvodnji koristiti metale kao što su olovo, kadmij, merkurij i viševalentni krom.

Kijina najveća ekološka postignuća su definitivno FCEV platforma za terensko vozilo, konceptni terenac Sportage s pogonom na vodik, hibridno vozilo B segmenta Rio, ekološki koncept eco_cee'd, koji će uskoro postati serijski model, te niz inovativnih ekoloških tehnologija koje se primjenjuju pri proizvodnji vozila cee'd u Kijinoj prvoj europskoj tvornici u slovačkoj Žilini.

Kia Rio hibrid

Hibridni Rio, predstavljen u Ženevi 2007. godine, pokreće 1,4-litreni benzinski motor s 90 KS kojem »pomaže« 12-kilovatni elektromotor s 95 Nm okretnog momenta i CVT mjenjačem. Ekološki Rio prvi je Kijin model s CVT mjenjačem koji pomoću računala kontrolira zaustavljanje i kretanje s mjesta te isključuje oba motora kada vozilo miruje duže od nekoliko sekundi. Zahvaljujući komponentama od lakih materijala hibridni Rio lakši je od svog »klasičnog« brata za čak 220 kilograma. Automobil ostvaruje ubrzanje do 100 km/h u samo 12,2 s, a postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Potrošnja goriva iznosi skromnih 5,29 l/100 km (44% napredak), zbog čega je i zagađenje zraka smanjeno za čak 37 posto.

Kijina FCEV platforma

Na automobilskom sajmu u Frankfurtu u rujnu 2007. godine Kia je Europi predstavila i svoju Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) platformu. Električna vodikova platforma predstavlja napor tvrtke u »proguravanju« vodika kao pogonskog goriva kako bi se smanjilo zagađenje okoliša klasičnim gorivima.

Platforma je duga 4.6-m i dizajnirana za SUV vozilo. Pokreću je tri električna motora snage 100 kW s 76-litrenim spremnicima vodika. Kijine kompjuterske simulacije pokazale su kako bi automobil sastavljen od ove platforme i primjerice Sorentove karoserije mogao ubrzati do 100 km/h u samo 10 sekundi, postići maksimalnu brzinu od 170 km/h i voziti 600km/h sa »zero emission.« Uz svoju ekološku ulogu, Kijina FCEV platforma predstavlja i realno rješenje za svakodnevni transport te nudi odlične performanse uz nevjerojatne podatke o emisiji i potrošnji goriva.

FCEV platformu ima i konceptni Sportage s pogonom na vodik, predstavljen u Parizu 2004. godine, koji je trenutno podvrgnut dugoročnom testu u SAD-u pod pokroviteljstvom američkog Department of Energy.

R&D Centar u Russelheimu

Kijin centar za istraživanje i razvoj, smješten u njemačkom Rüsselsheimu, otvoren je 1995. godine. Stručnjaci zaposleni u centru ulažu mnogo truda u istraživanje i pronalaženje ekoloških rješenja za proizvodnju što manje štetnih vozila. Centar je u potpunosti opremljen specijaliziranom opremom za testiranje emisija i električnih pogona.

Snaga iznenađenja? Bez sumnje!

Prva Kijina europska tvornica u slovačkoj Žilini zahvaljujući zaštiti okoliša nedavno je primila certifikat ISO 14001. Milijardu eura vrijedan projekt, razvijan dvije i pol godine, proizvodi 300.000 vozila godišnje te se ističe brojnim ekološkim rješenjima za smanjivanje štetnih utjecaja na okoliš.

Pri proizvodnji vozila cee'd primjenjuju se inovativne tehnologije, čime su smanjeni negativni utjecaji na okoliš. Primjerice, cee'd s DPF filterom, 2,0-litrenim dizelskim motorom koji zadovoljava Euro4 standard i 5-stupanjskim mjenjačem u usporedbi s modelima iste klase donosi manji rizik od globalnog zagrijavanja (3,6 %), acidifikacije (14.4 %) i fotokemijskih oksidacijskih procesa (6,0 %). Ohrabrujući rezultati postignuti su uvođenjem postupka praćenja životnog razdoblja proizvoda (LCA) i primjenom standarda ISO 14040. Prijeđe li cee'd 150.000 km tijekom 12 godina, proizvede čak 970 kg CO2 manje od automobila iste klase. Drugim riječima, voziti cee'd znači posaditi šumu od 69 stabala, uz pretpostavku da jedno stablo apsorbira 14 kg CO2 godišnje. Zbog jednostavnijih postupaka cjelokupno vrijeme razgradnje modela cee’d kraće je za 20 %. Razgradnja modela odvija se u skladu s direktivama EU te je usklađena sa standardom ISO 22628.

eco_cee'd - automobil za zelenu budućnost

Na automobilskom sajmu u Frankfurtu 2007. godine Kia je premijerno predstavila ekološki koncept eco_cee'd koji već krajem 2008. godine kreće u serijsku proizvodnju. Ekološka verzija cee'da s maksimalnih pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost i revolucionarnim sedmogodišnjim jamstvom zadovoljavat će emisijski standard Euro 5 čak dvije godine prije njegove zakonske uvedbe. Brzi transfer 'zelenog' koncepta u proizvodnju dokaz je Kijine vizije ekoloških rješenja za budućnost.

eco_cee'd pokreće 1,6-litreni dizelski CRDi motor sa 17% manjom potrošnjom goriva (3,9 l/100 km) i emisijom CO2 (samo 104 g/km). Koeficijent otpora zraka karoserije (Cd) smanjen je s 0,33 na 0,29, što predstavlja napredak u aerodinamici od čak 11 %.

Linija automobila eco_cee'd uključivat će trovratne i peterovratne izvedbe, cee'dov električni servo upravljač i kočione diskove. Ekološki automobili tako usprkos neštetnosti nipošto neće zaobići očekivanja potrošača o uzbudljivosti vožnje i sportskom dizajnu.